Sociology of Richness

Research Center

Manole Elena Bianca


Ioan Niculae

a.   Vârstă: 56 de ani Reşedinţa: Bucureşti. Starea civilă: căsătorit. Studii: – Domenii de activitate: agricultură, comerţ, imobiliare şi turism. Forme de petrecere a timpului liber (hobby-uri): fotbalul, vânătoarea şi yachtingul.

Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: „Nu-mi dau banii pe mâna hoţilor şi criminalilor de la ONG-uri!”. Sursa: Ziarul Financiarul Avere: 1.250-1.400 milioane de euro Ioan Niculae se numără printre cei mai importanţi oameni de afaceri din România. Este proprietarul holdingul de firme InterAgro, şi este patronul echipei de fotbal Astra Ploieşti din anul 1996.

b.   Ioan Niculae se consideră a fi o persoană foarte sinceră, recunoscând că a fost securist, fapt nu tocmai reconfortant pentru el, deoarece în prezent continuă să fie filat. Povesteşte că şi-a început activitatea lucrând ca referent de specialitate la Chimica, o interprindere de comerţ exterior, unde se ocupa de partea de vânzare, negociere, semnarea de contracte şi livrarea de îngrăşăminte chimice în toată lumea. Profitând de contextul favorabil după Revoluţie, se hotărăşte să nu mai plece din ţară şi se decide să înceapă ceva de la zero. Începe prin a beneficia de Legea  96/1990, care viza atragerea investiţiilor cu capital străin în România, iar antreprenorii erau scutiţi de la plata impozitelor timp de patru ani. Este perioada în care Niculae îşi găseşte un partener turc cu care pune pe picioare compania de comerţ cu produse chimice Interaction. La  scurt timp, partenerul de afaceri se retrage, vânzând părţile sociale unei foste partenere de afaceri de-a lui Niculae dinainte de Revoluţie, care este şi în prezent acţionar în cadrul Interago.  Valorificând potenţialul privatizării din industria petrochimică şi petrolieră, în urma licitaţiei pentru rafinăria Astra Română Ploieşti, Niculae a achiziţionat pachetul de 51% din acţiuni pentru 16 mil. dolari, tranzacţia dovedindu-se în timp ca fiind foarte profitabilă. Ioan Niculae recunoaşte că această tranzacţie a fost una foarte inspirată, de care nu îi pare rău, deoarece este o investiţie care a funcţionat foarte bine inclusiv în momentele critice de criză după 1997, când economia românească era blocată complet. Astra a fost cea care l-a ajutat să păstreze angajaţii de la celelalte unităţi, care pentru o perioadă de doi ani nu au produs nimic. În anul 1998 a participat la majorarea capitalului social al Asirom, investind 21 de milioane de dolari, iar în 2007, a ieşit din acţionariatul Asirom, primind 86 milioane de dolari pentru acţiunile vândute. Consideră că avantajul său la începutul businessului a fost acela că era meseria pe care o ştia şi care o practicase de mai bine de 15 ani. A reuşit să treacă cu bine peste toate dificultăţile, reuşind în acelaşi timp să fructifice la maxim toate oportunităţile pe care le-a întâlnit pe parcursul vieţii. Ioan Niculae vede agricultura întâi ca hobby şi apoi ca o afacere. Acest sector îi este foarte drag, şi îi face plăcere să meargă adesea pe terenurile de grâu sau porumb. Declară că ţine mult la businessurile sale, însă inevitabil are în vedere şi la exiturile. Când vine vorba de dezamăgiri, susţine că cele mai mari sunt legate de oameni, în special de anumiţi parteneri. La rândul lui, recunoaşte că este o persoană care s-a înşelat în repetate rânduri în privinţa oamenilor, şi probabil o va face şi în continuare.  Când vine vorba de sfera politică, se declară complet dezamăgit de miniştrii care nu fac absolut nimic pentru agricultură, din contră, distrug complet acest sector.   În timpul liber preferă să meargă la cabanele sale, de la munte sau mare. Susţine că preferă peisajele noastre, în special Dunărea, în detrimentul străinătăţii. Deşi se numără printre cei mai bogaţi români, când vine vorba de acţiuni de caritate Ioan Niculae este foarte sceptic. În cadrul unui interviu susţinea că: “Nu poţi renunţa la munca ta pentru a le da celor ce fură sau dau în cap. Este o prostie. Nu comentez”.

c.  Cheia succesului în cazul lui Ioan Niculae pare să fie reprezentat de valorificarea la maxim a oportunităţilor apărute pe parcursul vieţii şi contextul favorabil după Revoluţie. Se caracterizează ca fiind o persoană obişnuită, supusă greşelilor. În opinia mea, este o persoană care etichetează oamenii înainte de a-i cunoaşte sau a încerca în primă instanţă despre ce este vorba. În viaţa societăţii nivelul de implicare este echivalent cu zero, deoarece se simte deranja de idea de a da din munca ta celor care: ,,fură sau dau în cap,,. Pentru un prosper om de afaceri este destul de dezinformat cu privire la actele de caritate, în ce constau, sau dacă oamenii defavorizaţi sunt nişte infractori cum îi vede el. Cu toate că se declară un iubitor de natură, în special al Dunării, nu am reuşit să identific nici o acţiune de responsabilitate socială sau dezvoltare durabilă cu privire la acestă zonă, plină de potenţial.  Mă întreb dacă acest om de afaceri a reuşit singur, fără ajutor din partea părinţilor, rudelor sau cunoştinţe bine plasate în diferite întreprinderi, sau businessuri. Pentru a porni o afacere este necessar şi un capital pentru startul afacerii. Consider că atât în România cât şi în afară sunt foarte mulţi oameni cu idei strălucite, poate chiar revoluţionare, însă neavând o bază financiară pentru început nu îşi pot duce la îndeplinire obiectivele. Ar fi fost interesant dacă ar fi povestit şi despre eşecurile sale şi cum a reuşit să treacă peste ele.  Despre Ioan Niculae se poate spune că este un personaj foarte interesat de imaginea sa, în special ce creată de trusturile de presă. Un exemplu în acest sens, ar fi cazul Wikileaks, în urma căruia Ioan Niculae ameninţa cu procese penale toate televiziunile şi publicaţiile care au prezentat informaţii considerate de el „neverificate şi răuvoitoare”, şi care au contribuit la denigrarea lui. El solicită un drept la replică, acuzându-i pe cei care vor să-l denigreze că vor să distrugă holdingul InterAgro. Pentru o persoană care ţine foarte mult la imaginea sa şi a holdingului pe care îl deţine, este puţin  ciudat că nu doreşte să se implice în acţiuni de caritate sau cel puţin proiecte de responsabilitate sociale. Din păcate nu toţi avem şansă să beneficiem de oportunităţile cu care dânsul s-a întâlnit pe parcursul vieţii.

Bibliografie: Site-uri – http://ro.wikipedia.org/wiki/Ioan_Niculaehttp://www.evz.ro/detalii/stiri/ioan-niculae-portret-de-miliardar-intr-o-tara-tampita-927077.htmlhttp://www.zf.ro/companii/ioan-niculae-interagro-agricultura-nu-se-face-cu-calul-sau-cu-magarul-daca-nu-faci-agricultura-industriala-sansele-sunt-zero-4633849/http://www.money.ro/tag/ioan-niculae_143146http://moneyexpress.money.ro/detalii/ioan_niculae.htmlhttp://romanicablues.wordpress.com/2011/04/16/portret-ioan-niculae-miliardarul-fost-securist/http://www.forbes.ro/Ioan-niculae_0_125.htmlhttp://www.gandul.info/news/milionarii-romani-nu-vor-sa-si-doneze-jumatate-din-avere-initiativelor-caritabile-ca-americanii-buffet-si-gates-nu-ne-dam-banii-pe-mana-hotilor-6784396

Familia Adamescu

 a. Dimensiunea 1: fixarea individului intr-un spaţiu şi într-un timp social Familia Adamescu este alcătuită din: Dan Grigore Adamescu, Bogdan Alexandru Adamescu – fiul, Carmen Adamescu – a doua soţie, Constanţa Adamescu – fiica. Cel mai reprezentant membru al familiei este Dan Grigore Adamescu. Carmen Adamescu , Bogdan Alexandru Adamescu, Dan Grigore Adamescu Vârstă: 62 de ani Reşedinţa: Bucureşti Starea civilă: recăsătorit Studii: În 1971 a absolvit Academia de Studii Economice din Bucureşti. Domenii de activitate: imobiliar, retail, media, asigurări şi turism. Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): poker-ul. Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: – Avere: 1.200-1.300 milioane de euro Dan Grigore Adamescu este cunoscut în special ca fiind proprietarul “UnireaShopping Center” din Bucureşti, şi ca acţionar majoritar la compania care editează ziarul “România Liberă”.

b.         Dan Grigore Adamescu pare să fiu unul dintre cei mai discreţi şi puternici oameni de afaceri din România. El îşi argumentează absenţa din spaţiul mediac prin faptul că:  „Oamenii de afaceri fac afaceri, nu pierd vremea cu declaraţii”. Informaţiile despre Dan Adamescu sunt destul de vagi, în special după întoarcerea sa din Germania, în 1988. Au fost speculate informaţii conform cărora ar fi lucrat pentru familia Ceauşescu, sau ar fi avut de îndeplinit o serie de misiuni speciale în Germania Federală. După cum declara într-un interviu în cadrul revistei Forbes, „povestea este mult mai simplă”. După cum povesteşte în cadrul interviului, în1971, imediat ce a absolvit Academia de Studii Economice din Bucureşti, s-a angajat la I.C.L. „Universal-Consignaţia”, „raiul” bunurilor de import. La doar 25 de ani, ajunsese să aibă în gestiune cele mai căutate bunuri alimentare, în perioada celor mai diverse cereri. Apariţia unei tumori la hipofiză, a solicitat necesitatea unei intervenţii chirurgicale, neoperabile de altfel în România. Cum acest lucru nu era posibil în cadrul spitalelor din România, a fost nevoit să plece la Berlin, unde operaţia nu s-a dovedit un real succes, fiind certificat de către medicii nemţi ca fiind  80% handicapat. Aceasta a reprezintat oportunitatea de a explora Occidentul. La începutul anilor 1989, în Germania a pus bazele propriei afaceri  de import-export cu aparatură electronică. Pe parcursul timpului, datorită perseverenţei de care a dat dovadă a reuşit să însumeze peste 40 de reprezentanţe în Estul Europei, evitând România din cauza Securităţii. Imediat după 1989, a fost nevoit să renunţe la parteneriatele pe care le avea şi să dezvolte pe  cont propriu unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine de electrocasnice din Germania de Est. În 1990, s-a întâmplat să rămână cu 20.000 de televizoare blocate pe stoc. Cel care a venit cu ideea salvatoare a fost tatăl său, care i-a propus să le aducă în România. Astfel a luat naştere MegaVision în România, iar după un an deja avea o cotă de piaţă 14%. Printre regretele domnului Adamescu se numără faptul că după ce a plecat din ţară nu a rămas conectat la sistemul economic românesc, fiind ,,cam lup singuratic în business, nu am vrut să fiu dependent de ceva sau de cineva. Nimeni nu-mi poate spune ce trebuie să fac”. Acesta este de părere că locul lui este în România. Consideră că nu este timpul să încetinească ritmul, în condiţiile în care are bani de investit, acum situându-se de partea cumpărătorului. Este dispus să pornească la vânătoare de oportunităţi, fiind deschis să achiziţioneze în oricare din domeniile în care are deja afaceri. Pleacă de la premiza că orice este profitabil, iar „În afaceri trebuie să fii foarte riguros şi… foarte cool”. Dan Adamescu ne explică faptul că sentimentele nu au ce căuta în afaceri, deoarece sub influenţa lor vedem calităţi acolo unde nu sunt, şi ajungem să ne minţim singuri. Este conştient că o noua generaţie va ţine frâiele imperiului construit de el, cum este şi cazul fiului său Alexander Adamescu (32 de ani), care este implicat în conducerea câtorva dintre diviziile grupului. Cu studii în Berlin şi Paris şi cu experienţă în cercetare şi consultanţă dobândită în New York, aceste mai are de acumulat experienţă în umbra tatălui său. Ţinta afacerilor lui este reprezentată de diversificarea opţiunilor care au venit treptat. Se declară un pasionat al jocului de poker, participând chiar la diverse campionate europene unde a obţinut şi premii. Afirmă că există o legătură între jocul de cărţi şi afaceri: „Pokerul te ajută să rămâi mai relaxat în business, cu siguranţă”. Când vine vorba de donaţii sau acte de caritate, Dan Adamescu susţine că ar face donaţii, deoarece este direct interesat de ce urmaşi are, cui lasă averea. Este de părere că abia la 60 de ani te poţi gândi ce laşi în urmă, pentru că până atunci au fost preocupat să strângi.  În cazul lui, nu poate lăsa averea unui urmaş pianist, deoarece, în foarte scurt timp le duce la faliment. În această situaţie el ar opta ca o parte din avere să  fie a familiei, iar restul să fie donată unei fundaţii.

c.  Domnul Dan Grigore Adamescu poate reprezenta din anumite puncte de vedere un model pentru tinerii antreprenori , în sensul că a ştiut să valorifice la maxim fiecare posibilitate apărută. Se poate considera un norocos din prisma ca a reuşit să creeze un business de succes înainte în afara graniţelor ţării, iar ulterior în contextul în primă instanţă nefericit, să ajungă să-şi extindă afacere şi în România. Se poate spune că este un om calculat, căruia nu îi place foarte mult mediatizarea cu privire la persoana sa. Dan Adamescu se încadrează în portretul familiei de succes, deoarece în cadrul afacerilor pe care le conduce, îi are alături pe cea de-a doua soţie şi fiul  Alexandru Adamescu. Acesta merge pe principiul că afacerile trebuie să rămână în familie. Din varii motive, ştiute de dânsul, nu reiese că este implicat în acţiuni de caritate sau organizaţii. Deşi afirmă că este interesat de partea de donaţii, domnul Adamescu merge pe principiul că te poţi gândi să împarţi averea abia după 60 de ani, până atunci un adevărat om de afaceri este precupat cum să strângă averea.  Domnul Adamescu îmi pare a fi destul de arogant în această ipostază, adică să trebuiască să ai o anumită vârstă pentru a te implica la nivelul societăţii, în timp ce preferă să piardă bani la diferite turnee de poker. Banii cheltuiţi în cadrul acestui joc, nu ar fi mai utili unei organizaţii nonprofit? Însă ca orice milionar care se respectă, joacă poker de plăcere şi pentru relaxare.  

Bibliografie: – http://www.adevarul.ro/forbes/Miliardarul_misterios_0_286171906.htmlhttp://www.zf.ro/prima-pagina/familia-adamescu-a-dat-10-mil-euro-pe-hotelul-rex-2883047/http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/astra-asigurari-controlata-de-familia-adamescu-a-cumparat-16-din-hotelul-intercontinental-8177436 http://megastructures.wordpress.com/2006/09/20/familia-adamescu-azi-la-rex-maine-in-toata-tara/http://www.libertatea.ro/detalii/articol/2-7-miliarde-de-dolari-166141.htmlhttp://economie.hotnews.ro/stiri-companii-8565134-fiul-lui-dan-adamescu-fost-ales-presedintele-consiliului-administratie-intercontinental.htmhttp://www.qmagazine.ro/articole/1794/miliardarul-adamescu-jucator-de-poker-bdquo-profesionist-rdquo.htmlhttp://www.hotnews.ro/stiri-esential-7665099-dona-miliardarii-romani-jumatate-din-avere-scopuri-caritabile-dupa-modelul-rockefeller-bloomberg-vezi-articol-cum-raspund-sorin-ovidiu-vantu-ovidiu-tender-ioan-niculae-dan-voiculescu-gigi-becali-elan-.htm

George Copos

a.      Vârstă: 57 de ani Reşedinţa: Bucureşti Starea civilă: căsătorit şi are o fiică. Studii: a absolvit în 2003, Facultatea de drept. Domenii de activitate: hoteluri, industrie, imobiliare şi panificaţie. Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): schiatul şi yachtingul. Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: Fundaţia “Ana”. Avere: 180-200 milioane de euro. Cum declara şi pe blogul său, George Copos s-a născut într-un sat de români harnici de pe meleagurile Satmarului, într-o familie numeroasă din Ardeal.

b.       George Copos este un politician şi om de afaceri român, proprietar al unui lanţ de distribuţie de produse electronice, al unui grup de cofetării, al câtorva mari hoteluri în Bucureşti, Poiana-Braşov şi Eforie-Nord, precum şi al clubului de fotbal FC Rapid Bucureşti. Susţine că lucrul cel mai important pe care l-a primit este educaţia oferită de părinţii şi dascălii săi. Pentru George Copos familia este foarte importantă deoarece în cadrul ei deprins respectul faţă de orice muncă, lucru care l-a ajutat foarte mult în viaţă. Un exemplu în acest sens, îl reprezintă prima firmă înfiinţată ANA CO, unde a fost în acelaşi timp şofer, lucrător în cofetărie, vânzător sau contabil.   A absolvit Facultatea de Ştiinţe Pedagogice, în cadrul Universităţii din Oradea şi Facultatea de Drept, în primul rând că a avut această posibilitate, iar în al doilea rând pentru că fost îndrumat de aspiraţia pentru mai bine, pentru progres.  Când vine vorba despre familie, este de părere că îndeplineşte toate caracteristicile familiilor întemeiate pe respectul reciproc. Soţia sa, Cristiana Copos, conduce propriile ei afaceri, însă este cunoscută în special pentru acţiunile caritabile în care este implicată, fiiind şi preşedinta Fundaţiei ANA.  Cât despre fiica sa, Alexandra Copos spune că este un copil care i-a adus foarte multe bucurii, şi căruia a încercat să-i insufle dragostea pentru muncă.   George Copos, declara în cadrul unui interviu că ar face exact aceleaşi lucruri, dacă ar avea posibilitatea să o ia de la capăt. Este de părere că în sfera afacerilor trebuie să fii mereu în alertă, să anticipezi posibilele schimbări, şi să o poţi lua de la început. Consideră importantă viteza de reacţie şi adaptare la condiţiile pieţei, cum a făcut el în 1990, perioadă când în Bucureşti exista o cerere foarte mare pentru produsele de panificaţie şi cofetărie, astfel luând naştere Ana Pan. Mai târziu pe piaţa din România a apărut cerere foarte ridicată pentru produsele electrocasnice, iar el a venit în întâmpinarea acestora cu Ana Electronic oferind «Samsung». Copos pleacă de la premiza că: ,, Există doar conjuncturi care generează anumite oportunităţi de afaceri“. Practic, oamenii de afaceri trebuie să fie capabili să observe din timp şi să profite la maxim de oportunităţile apărute în acord cu semnalele pieţei.   Se declară ca fiind un om care se foloseşte de orice conjuctură, inclusiv criza economică, Odată cu aceasta au scăzut costurile din sectorul construcţii, investind la costuri reduse de până la 50%. De asemenea, el este foarte conştient de echipa chineză de pe piaţa motoarelor electrice, unde Copos este prezent prin Ana Imep. Fiind un om de acţiune, şi având în vedere şi problemele cu care s-au confruntat companiile din cadrul Ana Holding, a făcut toate schimbările necesare pentru a reuşi să iasă din momentele de impas, apelând la: reducerea consumului la utilităţi, automatizarea unor proceduri, disponibilizarea sau relocarea de personal etc.   Este pasionat de veliere, deţinând chiar 3  astfel de ambarcaţiuni de competiţie, cu care participă la regate. Printre cărţile pe care omul de afaceri le are în birou se regăsesc Good to Great de Jim Collins, The Times Atlas of the World, The Hotel Book, Leonardo da Vinci şi viaţa lui Napoleon . Susţine că este „un mare admirator al lui Napoleon şi al lui Da Vinci” deoarece au revoluţionat lumea. Ca un adevărat iubitor de frumos şi artă, în biroul său se regăsesc tablouri cumpărate personal, unele chiar din atelierele pictorilor. ,, Unele dintre lucrări sunt semnate de Pallady, Ciucurencu, Iosif Iser sau Piliuta”.

c. George Copos poate fi descris ca o persoană foarte ambiţioasă, orientată spre progress, atent la cerinţele şi nevoile pieţei. Copos se numără printre acei oameni de afaceri care sunt ,,deschişi,, când vine vorba de viaţa lor, pasiunile, afacerile, implicit familia. George Copos deţine chiar un blog, unde postează diverse interviuri sau informaţiile legate de el sau afacerile pe care le conduce. Din informaţiile culese, reiese că George Copos să înscrie în tiparul unui antreprenor modern, care nu îşi concentrează atenţia doar asupra bunăstării personale şi şi a celor din jur, a societăţii.  Spre deosebire de alţi milionari, Copos deţine Fundaţia Ana, condusă de soţia sa doamna Crsitina Copos, prin intermediul căreia au loc o serie de evenimente şi proiecte în folosul celor aflaţi la nevoie. Până în prezent Fundaţia Ana, susţinută de Holding Ana a întreprins un număr de 700 de proiecte, prin care s-a urmărit dotarea cu echipament medical performant a spitalelor, pentru a uşura viaţa pacienţilor. Din aceste proiecte nu lispsesc aciuni întreprinde în orfelinate sau casele de bătrânii, nu anual se fac diverse donaţii, cadouri, spectacole pentru a aduce un zâmbet pe faţa celor aflaţi la nevoie. Nici localităţile din Moldova, distruse în urma apei nu au fost ocolite de ajutorul domnului Copos,, care a contribuit cu materiale de construcţii. O altă iniţiativă a Fundaţiei Ana, care personal o apreciez foarte mult este acordarea bursei ,,Grigore Coculescu,, . Această bursă  se acordă unui student la medicină, aflat în ultimul an de facultate sau proaspăt absolvent, pentru a pleca la specializare în Marea Britanie. George Copos mai este renumit şi pentru implicarea sa în lumea fotbalului, şi a replicilor acide pe care le oferă adversarilor. Scandalurile din fotbal nu la-u ocolit, reuşit să scoată la suprafaţă o parte colerică şi puţin agresivă a omului de afaceri. De exemplu, în urma unei înfrângeri a echipei al cărei finanţator este, s-a deplasat la vestiare pentru a-şi exprima dezamăgirea vis-a-vis de antrenorul giuleştenilor, unde i-a reproşat: “N-ai vrut să faci recuperare după meciul de la Ploieşti, faci doar ce vrei tu la echipă, să mă laşi naibii şi să pleci!”. Se poate spune că este o persoană sinceră şi directă.    Milionarul mai este cunoscut şi pentru extravaganţa în ceea ce priveşte pasiunea pentru iachting şi participarea la regate, de care este foarte mândru. Am putea spune că este ceva caracteristic milionarilor care îşi permit în principal orice.

Bibliografie: – http://www.copos.ro/http://ro.wikipedia.org/wiki/George_Coposhttp://www.ziare.com/george-copos/http://www.forbes.ro/George-copos_0_582.htmlhttp://www.ana.ro/despre-ana-foundationhttp://www.zf.ro/premium/in-birou-la-george-copos-afacerile-velierele-si-napoleon-4597258

Familia Umbrărescu

a.  Dimensiunea 1: fixarea individului intr-un spaţiu şi într-un timp social Familia Umbrărescu este în principal cunoscută în următoarea formulă: Dorinel Umbrărescu – capul familiei , Alexandru Umbrărescu – fiul, Mirela Umbrărescu – soţia. Membru cel mai reprezentant al familiei este Dorinel Umbrărescu. Dorinel Umbrărescu Vârstă: 50 de ani Reşedinţa: Bacău Starea civilă: căsătorit şi are doi copii. Studii: – Domenii de activitate: construcţii Forme de petrecere a timpului liber (hobby-uri): – Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: – Avere: 180-185 milioane de euro

b.  Dorinel Umbrărescu cunoscut şi sub numele „regele asfaltului“, este unul dintre cei mai controversaţi milionari din Moldova, datorită strânsei relaţii dezvoltate în perioada 2001-2004, cu membri importanţi din PSD, precum Viorel Hrebenciuc, Dumitru Sechelariu, Sergiu Sechelariu sau Corneliu Iacobov.  Umbrărescu a reuşit în sfera afacerilor, prin acapararea unui timp foarte scurt a numeroase contracte cu statul, în special cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), aflată sub conducerea Ministerului Transporturilor. Conform unui anunţ, cea mai mare firmă a lui Umbrărescu, Spedition UMB, ar urma să absoarbă Tehnostrade, ceea ce ar duce la formarea unui gigant pe piaţa construcţiilor, aproape de două ori mai mare decât liderul actual al pieţei – Romstrade, controlată de Nelu Iordache.

c.  Nu se poate creiona un portret al acestui de succes om de afaceri, în condiţiile în care despre familia Umbrărescu nu există foarte multe informaţii. Nu sunt disponibile detalii cu privire la modul în care domnul Umbrărescu a reuşit în sfera businessului, ce strategie a abordat, dacă face acte de caritate. În schimb, sunt disponibile informaţii despre ilegalităţile pe care Umbrărescu Jr. le comite, din teribilism, inconştienţă a consecinţelor şi asigurarea tipică copiilor de milionari că banii părinţilor vor reuşi să-i scoată din orice problemă.

Bibliografie: – http://bacaul.ro/afaceri-dorinel-umbrarescu-1242/http://www.observatordebacau.ro/2010/02/24/umbrarescu-pleaca-din-bacau.htmlhttp://www.click.ro/actualitate/bucuresti/umbrarescu-acasa-prietenul-viata-moarte_0_922707818.htmlhttp://www.financiarul.ro/index.php?s=umbr%C4%83rescu

Mihai Sofian

a. Dimensiunea 1: fixarea individului intr-un spaţiu şi într-un timp social Vârstă: Reşedinţa: Starea civilă: Studii: Domenii de activitate: Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): – Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: – Avere: 60 milioane de euro

b.  Mihai Sofian este directorul general SC REMATHOLDING Co SRL, ce însumează un număr de 390 de angajaţi al căror salariu mediu este de 500 – 600 euro. Rematholding este cunoscută pentru programul ,,Rabla,,. După cum declara domunul Mihai Sofian: ,, Programul Rabla a început pe data de 18 aprilie, când am avut marea satisfacţie să îi avem la noi, la Rematholding şi pe primul ministru Emil Boc şi pe ministrul Mediului László Borbély. Pot spune acum că acest program a avut un succes deosebit deoarece în trei săptămâni toată acţiunea Rabla s-a terminat şi toate voucherele au fost epuizate. Grupul nostru, respectiv cele nouă societăţi ale noastre, a primit în acest program cam 6200 de maşini. Din punctul nostru de vedere e bine, dacă ţinem cont şi de faptul că avem colaborări cu multe alte REMAT-uri, pentru că noi facem şi depoluarea acestor maşini, ceea ce ne oferă un avantaj suplimentar. Socotind ce am mai luat şi de la alţii, ajungem la un număr de aproximativ de 9500-10.000 de autovehicule scoase din uz, preluate numai de noi în această primă fază a programului.,, Acest tip de afacere există în primul rând pentru că există cerere. ,, Există, în ciuda crizei economice cerere de la trei combinate pentru fierul rezultat din shredder-ul nostru, iar cu cererea mare de la export putem spune că avem cerere pentru toată cantitatea pe care o putem asigura. Mai bine chiar stăm la metalele neferoase, unde cererea este şi va fi întotdeauna mare…,, argumenta domnul Sofian.  Acum că programul ,,Rabla,, s-a încheiat este aşteptat un nou proiect intitulat ,,Tractorul,,. În cadrul unui interviu, Mihai Sofian povesteşte despre proiectele viitoare ale companiei Rematholding , argumentând: ,,Noi am aşteptat cu interes şi programul Tractorul, care trebuia să înceapă pe 20 martie. Sperăm să înceapă cât de curând. Nu va avea, din punctul meu de vedere, acelaşi succes, pentru că valoarea unui tichet este 17.000 lei, respectiv 4000-4200 de euro, iar un tractor nou, din informaţiile pe care le avem, costă între 28.000 şi 30.000 euro. Iar efortul unui fermier este destul de mare, pentru că trebuie să mai pună 24.000 euro pentru a îşi cumpăra un tractor nou. Poate, dacă ar funcţiona şi aici sistemul 3 vouchere – adică 3 tractoare vechi pentru un tractor nou, efortul ar ar fi mai mic, aproape de jumătate, şi poate astfel şi acest program s-ar bucura de succesul de care s-a bucurat programul Rabla.,,

c.  Despre milionarul Mihai Sofian nu îmi pot face o părere clară din lipsa de informaţii cu privire la el ca om, apoi ca antreprenor de succes. În lipsa unor informaţii nu avem de unde să ştim care participă la evenimente cu scop caritabil, care îi sunt pasiunile sau în ce relaţii se află cu familia şi cei apropiaţi.

Bibliografie: – http://www.money.ro/mihai-sofian-director-general-rematholding-ne-vom-reduce-activitatea-cu-60_129616.htmlhttp://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:NFpZd-fiMmgJ:www.wall-street.ro/tag/MihaiSofian.html+Mihai+Sofian&cd=13&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&lr=lang_ro&source=www.google.rohttp://www.ecologic.rec.ro/articol/read/reciclare-recuperare/4867/

Măriuca şi Florin Talpeş

a. Vârstă: Reşedinţa: Bucureşti Starea civilă: căsătoriţi, au doi copii. Studii:- Domenii de activitate: Software Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): dansul Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: Prietenii Muzeelor Minovici, Profemeia. Avere: 58-60 milioane de euro Soţii Talpeş se află în topul celor mai bogaţi români, şi sunt deţinătorii companiei de software Bitdefender şi Softwin.

b.  În 1990, Măriuca şi Florin Talpeş, erau doar doi tineri la început de drum, care au pus bazele uneia dintre multinaţionalele româneşti. Imediat după Revoluţie au înfiinţat compania Softwin, al cărui domeniu de activitate îl reprezintă soluţii şi servicii de software. După 11 ani, soţii Talpeş au reuşit să stabilizeze compania BitDefender, prezentă în momentul de faţă în peste 100 de ţări. Anul 2007, reprezintă momentul în care soţii Talpeş au vândut aproximativ 7% din acţiunile BitDefender către un grup de şapte investitori pentru mai puţin de cinci milioane de euro. În prezent compania are aproximativ 500 de angajaţi şi şase birouri permanente în Europa. FlorinTalpeş este fondatorul şi fost preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Industriei de Servicii Software din România (ANIS).  Cât despre viaţa privată a soţilor Talpeş, în cadrul unui interviu pentru revista Tonica, Măriuca Talpeş declara: „Acasă sunt ministrul sănătăţii, alimentaţiei, culturii, sportului şi turismului”. Măriuca Talpeş susţine că se implică cu plăcere în diferite proiecte legate de cultură şi educaţie. Alături de soţul ei, acum câţiva ani a iniţiat un proiect social, al cărui scop era accesul la informaţie şi cultură a copiilor izolaţi din câteva regiuni izolate a ţării. Alte două proiecte culturale în care este implicată sunt: Prietenii Muzeelor Minovici care organizează Noaptea Sânzienelor la Minovici şi asociaţia Profemeia care îşi propune să susţină artiştii ajunşi la o vârstă înaintată. Doamna Talpeş este o iubitoare a sportului de orice fel, în special a celui care necesită mult efort fizic. În decursul vieţii Măriuca Talpeş a practicat sporturi precum: înot, baschet, atletism şi canotaj. Soţii Talpeş recunosc faptul că sunt iubitori de dans, iar ori de câte ori ajung înţarăiau lecţii de dans de la Mihai şi Elwira. Măriuca Talpeş este de părere că dansul este un sport care te ajută să te eliberezi de energiile cu care te încarci la birou, şi în plus te învaţă să fii mai bun, mai drept, mai elegant şi, nu în ultimul rând, mai optimist.  Secretul succesului pare să fie în cazul doamnei Talpeş pasiunea pe care o pune în diferite activităţi. Susţine că familia este pe primul loc, cu toate că au existat şi momente în care timpul de joacă al copiilor a fost sacrificat în favoarea biroului. În ceea ce priveşte obiectivele companiei, soţii Talpeş îşi doresc ca în viitor atenţia să fie orientată spre schimbare şi inovare, nu doar în sectorul informatic, ci şi în sfera securităţii, a soluţiilor complexe concepute cu şi pentru clienţi, şi în domeniul educaţiei şi instruirii. Până în prezent campania de management şi markenting a companiilor pe care le conduc au fost orientate pe calitatea produselor, încercând să anticipeze nevoile clienţilor. Ca stil de conducere abordat în cadrul companiilor, Măriuca Talpeş susţine că modelul participativ i se potriveşte cel mai bine, deoarece este înconjurată de oameni creativi şi pasionaţi de domeniu, şi nu în ultimul rând ambiţioşi în atingerea performanţei. Se încurajazează foarte mult iniţiativa şi dezvoltarea ideilor în practică. După cum afirmă doamna Talpeş,  în cadrul companiei Softwin există un motto cu o vechime de peste 10 ani: „Dacă ceva merită făcut, atunci merită făcut bine”.

c.  Conform informaţiilor disponibile cu privire la soţii Talpeş, reiese că sunt un cuplu obişnuit fără extravaganţe. Par a se înscrie în tiparul unei familii ideale. Aceştiau au pornit de tineri de la zero şi prin multă muncă au reuşit să pună pe picioare două companii de software, cu reprezentanţii în întreaga Europă. S-au ferit de scandaluri, iar când vine vorba despre viaţa privată, cei doi soţi sunt foarte rezervaţi. La capitolul pasiuni sau hobby-uri soţii Talpeş preferă dansul, în detrimentul altor activităţi mai excentrice sau mai costisitoare. Faptul că preferă dansul, mă determină să-i încadrez în categoria oamenilor activi, care preferă un stil de viaţă sănătos şi nu în ultimul rând interactiv. Cei doi sunt parteneri atât pe ringul de dans cât şi în afaceri, de unde am putea deduce că se află pe picior de egalitate, deci există comunicare, deschidere spre ce este nou. Deşi sunt milionari în euro, la capitolul implicarea în organizaţii soţii Talpeş stau destul de bine, la activ fiind responsabili de 3 importante proiecte de natură culturală. Aceste proiecte nu vizează suport doar pentru tânăra generaţii, ci şi pentru cei mai învârstă care nu au avut posibilitate până în prezent să-şi valorifice latura creativă.   Măriuca şi Florin Talpeş sunt destul destul de rezervaţi în oferirea de informaţii cu privire la începutul concret al afacerii, contextul şi mediul în care au profesat anterior, pentru a putea face o corelaţie dacă există vreo legătură în ceea ce au făcut anterior şi înfiinţarea unui business în sectorul sofware.

Bibliografie: – http://www.gandul.info/life-style/doi-romani-stapani-peste-o-avere-de-110-milioane-de-euro-si-un-hobby-inedit-sotii-talpes-de-la-cha-cha-la-boogie-woogie-4970059http://www.tonica.ro/cariera/femei-de-succes/375-mariuca-talpes-daca-ceva-merita-facut-atunci-merita-facut-bine.htmlhttp://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2007-10-22/camelia-sucu-si-florin-talpes-intrigati-de-pretul-la-parcarea-lui-copos.htmlhttp://www.wall-street.ro/top/IT-C-Tehnologie/72897/Cei-mai-bogati-10-romani-din-IT-au-afaceri-de-peste-un-miliard-de-euro/6/5-Sotii-Florin-si-Mariuca-Talpes-Softwin-110-milioane-de-euro.htmlhttp://moneyexpress.money.ro/articles/multicol/11386

George Naghi

a. Dimensiunea 1: fixarea individului intr-un spaţiu şi într-un timp social Vârstă: 58 de ani Reşedinţa: Călăraşi Starea civilă: căsătorit Studii: – Domenii de activitate: Industria alimentară, agricultură Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): plimbările cu iahtul sau şalupa pe Dunăre. Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: – Avere: 57-60 milioane de euro George Naghi este unul dintre cei mai cunoscuţi şi bogaţi călărăşeni, şi proprietarul companiei de mezeluri Aldis.

b. După aproximativ 20 de ani după lansarea în afaceri alături de soţia sa, George Naghi, se numără printre principalii actori pe piaţa internă de mezeluri, Aldis Călăraşi. După cum povesteşte chiar dânsul în cadrul unui interviu, această afacere nu a fost ceva programat, la un moment dat el lucrând chiar în cadrul unui hotel. Singura legătură cu acest domeniu se pare că a fost reprezentată de cunoştiinţele acumulate pe parcursul muncii lui în administraţia publică. Imediat ce a dus compania Aldis în topul companiilor din acest sector, şi-a reorientat atenţia spre un nou segment, agricultură şi zootehnie, în special comerţul cu cereale. După cum afirmă, el intenţionează să fructifice potenţialul zonei, şi să creeze în Călăraşi un punct de încărcare -descărcare pentru cereale. O altă variantă pe care o are în calcul cu privire la dezvoltarea businessului propriu, îl reprezintă plantele tehnice.  În prezent, mai deţine şi o fermă de aproximativ 2.500 de oi şi vreo 2.000 de vite, pe care a vrut să o dezvolte, însă nereuşind să atingă punctajul pentru accesarea fondurilor nerambursabile a fost nevoit să investească fonduri proprii. Domnul George Naghi, este foarte atent la cererile venite atât de pe piaţa internă cât şi di Occident cu privire la brodusele bio. În această nişă avantajul său ar fi că are propriul abator şi propria reţea de magazine, unde produsele fresh sunt valorificate direct. Surprinzător criza economică nu a reuşit să-l afecteze foarte mult pe domnul Naghi, a cărui fabrică din Călăraşi reprezintă în continuare una dintre cele mai mari unităţi de producţie din ţară. În plus, în decursul acestui an în cadrul companiei au mai fost angajate aproximativ 100 de persoane.   Când vine vorba de pasiuni şi timp liber, George Naghi se declară un iubitor al apei, în special al Dunării, unde iubeşte să se plimbe cu iahtul sau şalupa, profitând de peisajul zonei. În viaţa dânsului, un loc foarte important este ocupat de familie şi prieteni, în compania cărora preferă să se relaxeze. Fiind şi un iubitor de animale, în cadrul pensiunii agroturistice pe care o deţine şi-a achiziţionat câţiva cai şi ponei. Declară că este o persoană norocoasă, căruia nu îi lipseşte nimic, fiind mulţumit de viaţa pe care o duce. Dorinţa sa este ca afacerea să rămână în familie, deoarece în prezent îşi aduc aportul cu toţii: soţia, fiica şi ginerele.

c.  George Naghi se înscrie în profilul milionarilor de success din prisma succesului său din sectorul alimentar şi agricol. Se poate spune despre dânsul că este un adevărat cunoscător al acestor sectoare fiind foarte bine ducumentat şi informat cu privire la plasarea geografică a terenurilor, suprafeţele acestora, a tipului de cultură de pe acestea. Ca un adevărat cunoscător, tinde să facă comparaţii cu agricultura altor ţări unde lucrurile se mişcă mai repede şi merg mai bine decât în România. Domnul Naghi, aş putea spune că este şi un vizionar cu privire la modificările ce au loc şi cele care ar trebui făcute pentru a ne bucura şi noi de succes în sectorul agricol. Ca un adevărat antreprenor caută să valorifice la maxim fiecare teren pe care îl deţine, sau zone ale ţării, cum este şi cazul Dunării, pentru a ne ridica la nivelul ţărilor din cadrul Uniunii Europene.  La capitolul participare în organizaţii nonprofit, George Naghi este total absent din această zonă. De ce? Poate aceast sector nu se află în sfera lui de interes, sau nu aduce nici un beneficiu financiar, fie participă şi nu doreşte să se ştie de aceste acţiuni, preferând să râmână în anonimat. Din informaţiile obţinute nu reiese nimic cu privire la acţiuni de acest gen.

Bibliografie: –          http://www.zf.ro/companii/george-naghi-presedintele-aldis-intentionam-sa-renuntam-treptat-la-reteaua-proprie-de-magazine-3034190/ –          http://www.adevarul.ro/locale/calarasi/Calarasi-_George_Naghi-cel_mai_bogat_calarasean_0_343165985.html –          http://www.badpolitics.ro/tag/george-naghi/ –          http://www.observatorcl.info/patronul-aldis-george-naghi-investesc-handbal –          http://www.forbes.ro/George-naghi-si-familia_0_377.html

Árpád Zoltán Pászkány

a. Vârstă: 39 de ani Reşedinţa: Cluj Starea civilă: divorţat Studii:- Domenii de activitate: imobiliare, fotbal Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): – Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: – Avere: 55-65 milioane de euro

b. Arpád Zoltán Pászkány este un cunoscut om de afaceri din Cluj-Napoca. Este patronul echipei de fotbal CFR Cluj şi patronul dealerul auto Ecomax General Investments, precum şi cel mai important imobil de birouri din Cluj, Sigma Center, fiind totodată şi administratorul companiei Polus şi reprezentant în România al holdingului Trigranit din Budapesta. În plus, este unul dintre principalii actori de pe piaţa imobiliară din Cluj.   În cadrul uni interviu pentru ziarul Gândul, omul de afaceri Arpad Paszkany povesteşte cum a reuşi să se îmbogăţească. Se pare că a avut parte de succes, profitând la începutul anilor 1990, când oamneii mai avea bani, făcând comerţ cu produse importate, care la noi nu se regăseau la raft în aceea perioadă. Ca şi alţi antreprenorii, a speculat nevoile românilor care nu aveau posibilitatea de a alege dintre o diversitate de produse din rafturile magazinelor. La vremea respectivă opţiunile românilor erau limitate la conserve şi ghivece cu muşcate. Valorificând relaţia pe care o avea cu un director en-gros de afară a început să aducă în ţară produse precum: Rexona, Denim, Impulse. Primul milion de mărci l-a făcut din produse pentru igienă destinate în principal femeilor, pe care în ţară le vindea şi de până la zece ori mai mult decât preţul lor în străinătate. “Cumpăram fiecare produs cu minimum 39 de cenţi, maximum 59, şi-l vindeam cu trei euro (trei mărci, mă rog, pe vremea aia). Comerciantul îşi mai punea trei mărci. Numai că trebuia să cumperi minimum un TIR. Astăzi, în comerţul en-gros, dacă ai un adaos între 2,5 şi 5%, e o afacere foarte bună”, a spus Paszkany.  Pentru a valorifica la maxim această oportunitate,  Paszkany şi-a achiziţionat un TIR cu bani împrumutaţi de la un prieten pentru a aduce cât mai multe produse. “Pe-atunci, la primul TIR, câştigai cam 70.000 de mărci net. Şi nu aveai niciun risc. Se băteau buticurile pe marfă (…). În câteva luni, am făcut primul milion.  Cu banii obţinuţi de pe urma comerţului cu produse, a urmat o reorientare a spectrului de afaceri spre sectorul construcţii, unde şi-a dezvoltat propria firmă.   La scurt timp a urmat înfiinţarea primei reţele de en-gros-uri şi magazine cu piese de schimb pentru maşini srăine din zona Ardealului. Această afacere a fost profitabilă timp de cinci ani, respectiv începutul anilor ’90 când România aducea pe bandă rulantă toate maşinile vechi din Occident.

c.  Finanţatorul clubului de fotbal CFR Cluj, Arpad Paszkany, are şi o faţă nu tocmai demnă de un antreprenor de succes, deoarece a fost  judecat pentru sprijinirea unui grup infracţional organizat şi şantaj. Nu se ştie nimic despre acţiuni caritabile, însă Paszkany este foarte cunoscut pentru donaţiile sale câtre PD-L. Ar fi fost de admirat ingeniozitatea cu care a profitat de solicitările pieţei, şi succesul din afaceri în condiţiile în care nu ar fi intervenit DNA-ul şi partidele politice.

Bibliografie: –          http://www.forbes.ro/Arpad-zoltan-paszkany_0_197.html –          http://ro.wikipedia.org/wiki/%C3%81rp%C3%A1d_P%C3%A1szk%C3%A1ny –          http://www.mediafax.ro/economic/arpad-paszkany-spune-cum-a-facut-primul-milion-din-rexona-denim-si-impulse-cum-a-devenit-afaceristul-milionar-in-cateva-luni-8036433 –         http://www.mediafax.ro/tags/arpad+paszkany

Iustin Paraschiv

a. Vârstă: 29 de ani Reşedinţa: Prahova Starea civilă: căsătorit Studii: – Domenii de activitate: industria cărnii, imobiliare Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): echitaţia. Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: – Avere: 55-60 milioane de euro.  La doar 29 de ani, Iustin Paraschiv  cu o avere aproximată la 55-60 de milioane de euro îl plasează în topul milionarilor din România.

b. În cadrul unu interviu acordat revisteo Forbes, Iustin Paraschiv oferă o lecţie de viaţă tinerilor care vor să aibă o carieră de succes.  Îşi aminteşte că totul a începutul în anul 2000, pe vremea când încă era student, şi a venit în Mizil să-şi petreacă vacanţa de vară. O parte semnificativă de timp a petrecut-o la fabrica de mezeluri a tatălui său, încercând astfel să-şi facă loc în cadrul businessului: „Am trecut prin toate fazele de producţie, dar nimic nu s‑a lipit de mine“. A hotărât să-şi încerce norocul în nişa de  transport a materiei prime, carnea. Din primele sale transporturi a reuşit să câştige aproximativ 400 de euro, pe un tir de 20 de tone, după cum spune: „venit demn de toată stima pentru un student“. Aşa a prins gustul afacerilor, iar în scurt timp a fost nevoi să-şi dezvolte propria firmă pentru a se putea dezvolta pe cont propriu, cu o viziune diferită de cea a părinţilor. Afacerea s-a bucurat de un real succes încă din primul an, reuşind să aibă o cifră de afaceri de un milion de euro. Scopul lui Iustin Paraschiv a fost acela de a arăta ce poate, în prezent fiind acţionar majoritar în cadrul a trei companii: Carmistin (trading),  Ladrisi Grup (companie agreată pentru comerţul intracomunitar) şi Avicarvil (creşterea puilor de casă, abatorizare şi fabricarea furajelor combinate). Familia Paraschiv mai deţine şi o reţea de peste 80 de magazine la nivel naţional, în Vâlcea, Dolj, Gorj, Hunedoara, Olt, Prahova, Bucureşti, Ialomiţa, Vrancea şi Bacău, holdingul având în rezent peste 2.000 de angajaţi în prezent.  În decursul activătăţii sale din acest business, la o analiză atentă a situaţie Iustin Paraschiv a ajuns la concluzia că ar trebuie să aloce o mai mare atenţie sectorului de producţie. Pentru a atinge acest nou obiectiv, tânărul manager a venit în întâmpinarea acestuia cu o nouă strategie, pusă treptat în practică încă din anul 2009. Această nouă soluţie pentru creşterea productivităţii a constat în extinderea exploataţiilor agricole şi a lanţului de magazine. În momentul de faţă, familia Paraschiv posedă câteva mii de hectare de teren agricol şi mai multe ferme de animale. Printre recentele achiziţii la capitolul ferme se numără cea de păsări de la Oltchim din 2008, când a fost înfiinţată compania Avicarvil, a cărui destinaţie este creşterea puilor de carne în condiţii de „ogradă ţărănească“, dar în regim industrial. Acest proiect este cunoscut sub numele de „La Provincia, pui de casă“, şi se doreşte ca prin intermediul acestuia să se poată intra în topul topul  producătorilor de carne de pasăre din România până în 2013. la capitolul investiţii se încadrează şi fabrica de nutreţuri combinate pentru păsări de la Râmnicu Vâlcea. Ambiţiosul milionar susţine că „Planul pe termen scurt prevede introducerea în procesul de producţie a tuturor suprafeţelor agricole pe care le deţinem. Vrem să ne apropiem cât mai tare de ideea de pui de casă, dar mai ales să producem mâncare sănătoasă la nivel industrial“. De la începutul businessului şi până în prezent atât din surse proprii cât şi cu ajutorul băncilr a investit aproximativ 30 de milioane de euro, tot profitul fiind reinvestit la rândul lui. Planurile pe termen mediu au în vedere crearea celei mai mari businessuri din zona agro-zootehnică.

c.  Despre milionarul Iustin Paraschiv nu auzim în sectorul organizaţiilor nonprofit, poate este încă tânăr să aibă în vedere şi acest aspect. În trecut era cunoscut ca fiind iubitul cântareţei Andreea Antonescu, iar acum îl găsim în postura de tânăr antreprenor de succes. Un plus pentru el că a reuşit să-şi schimbe titulatura, şi acum găsim ştiri despre el şi activităţile pe care le conduce.  La capitolul scandaluri, stă foarte bine reuşind să ţină departe de ele. Ce ar fi de admirat la acest milionar, ar fi faptul că promovează mâncarea sănătoasă, creată în spiritul tradiţional, în regim bio, conform noului trend internaţional.

Bibliografie: –          http://www.adevarul.ro/locale/ploiesti/Iustin_Paraschiv cel_mai_bogat_prahovean_0_343165924.html –          http://www.forbes.ro/Iustin-paraschiv_0_233.html –          http://businesscover.ro/iustin-paraschiv-dezvolta-carmistin-cu-o-noua-linie-de-business-de-la-care-asteapta-20-din-veniturile-acestui-an/ –          http://www.financiarul.ro/tag/iustin-paraschiv/

Lucian şi Laura Caraiman

 a. Lucian Caraiman Vârstă: 37 de ani Reşedinţa: Timiş Starea civilă: căsătorit cu Laura Caraiman Studii: Domenii de activitate: instalaţii şi infrastructură. Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): – Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: – Avere: 30 milioane de euro

b.  Antreprenorul Lucian Caraiman este, alături de soţia sa Laura, acţionar minoritar în cadrul grupului Izometal Confort. Acest grup desfăşoară o serie de activităţi în domeniul construcţiilor, unde acţionarul majoritar al grupului este omul de afaceri George Cornu. Cei doi soţi Caraiman, întreprind şi o serie de activităţiantreprenoriale fiind implicaţi în dezvoltarea reţelei de magazine de bricolaj Brithouse. Deşi este înfiinţată de un om de afaceri englez, reţeaua Brithouse a fost achiziţionată de firma Magellan, iar din noiembrie 2008 este controlată de familiile Caraiman şi Cornu. În momentul de faţă, reţeaua Bithouse numără trei magazine deschise în judeţul Timiş. Mai mult decât atât, doamna Laura Caraiman se ocupă şi de managementul unei grădiniţe.

c.  Despre soţii Caraiman nu sunt disponibile foarte multe informaţii, se pare că doresc să se ţină departe de presă. Nu sunt disponibile informaţii despre cum au reuşit să reuşească în domeniile în care acţionează sau dacă ar fi implicaţii în organizaţii profesionale. De aici aş putea deduce fie că soţii Caraiman au o reţetă de succes pe care nu vor să o împărtăşească, fie au ceva de ascuns şi vor să se ţină departe de presă şi anchete.

Bibliografie: –          http://www.forbes.ro/Lucian-caraiman_0_408.html

 

 

Alin Simota

a. Vârstă: 38 de ani Reşedinţa: Petroşani Starea civilă: recăsătorit Studii: Facultatea de electromecanică şi pe cea de management Domenii de activitate: imobiliare, turism şi sport. Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: – Avere: 20-25 milioane de euro. Patronul echipei de fotbal Jiul Petroşani, Alin Simota, este, la 38 de ani, unul dintre cei mai bogaţi şi controversaţi oameni de afaceri din judeţul Hunedoara.

b.  Deşi se declară a fi un tip ruşinos, Alin Simota a intrat în sfera afacerilor cu “un mic trafic de frontieră”, după care a reuşit să deschidă şi câteva magazine. Toate acestea se întâmplau după 1988, context nu tocmai fericit datorită decesului tatălui său. Alin Simota şi-a încercat norocul deschizând firme în diverse domenii, precum: panificaţie, energie şi construcţii. În plus Simota este şi dealer dealer la două companii de telefonie mobilă în Valea Jiului şi în municipiul Deva, deţine un lanţ de magazine şi un bar în centrul municipiului Petroşani, dar şi un atelier specializat în confecţii metalice. Pe lângă acestea, anterior a deţinut 29,9% din acţiunile unei ferme agricole din Vaslui, pe care, le-a cesionat naşului său de cununie Adrian Porumboiu. Parcul auto al firmelor sale este şi el impresionant.   Cu afaceri în diverse domenii, Simota deţine şi o serie de automobile, în valoare de sute de mii de euro.  După cum declara în cadrul unui interviu: “Nu ştiu de ce, dar uneori sunt un om ruşinos. Sunt un afacerist descurcăreţ şi mi-a dat Dumnezeu charisma să fac bani”.  În cadrul unui interviu pentru ziarul Adevărul, Alin Simota povesteşte cum în timpul perioadei de studenţie practica sport de performanţă: Am jucat handbal de performanţă şi făceam antrenamente la stadion. Încetul cu încetul am început să-i cunosc pe jucători – nu vă spun în ce hal i-am găsit – şi am decis să investesc în această echipă de fotbal. Sunt principalul acţionar, i-am luat în anul 2000. Atunci când am decis să investesc, erau în divizia C, apoi i-am dus în B şi am stat şi în Divizia A doi ani de zile. Au muncit mult cei de la echipă. Am făcut multe, vom face în continuare”. Alin Simota este un om cu implicaţii nu doar în zona businessului şi a sportului, ci şi în politică. În 2008 acesta a acceptat propunerea PNL pentru a candida la Primăria Petroşani. După cum declara: “Am cugetat mult, dar cred că este o decizie dreaptă, corectă. Am alături o echipă de profesionişti formată din cei mai buni dintre cei buni din mediile economic, juridic şi de afaceri. Mi-ar părea rău ca peste cinci-şase ani să constat că municipiul Petroşani se confruntă cu aceleaşi probleme”. Profitând de experienţa sa din sfera afacerilor, ca un bun antreprenor a ieşit la rampă în domeniul politic cu o serie de soluţii pentru problemele cu care se confruntă municipiul. Acesta declara: “Am identificat soluţiile pentru a rezolva problemele cele mai stringente cu care se confruntă comunitatea. Ne vom apleca spre locuri de muncă serioase, sigure şi bine plătite. Prin sistemul meu relaţional sunt sigur că voi putea aduce mulţi investitori”.

c.  În condiţiile în care miliardarul Alin Simota este urmărit penal pentru emitere de cecuri fără acoperire, pune sub semnul întrebării modul în care acesta şi-a făcut averea. Un om corect nu aşteaptă să fie urmărit penal pentru a-şi plăti furnizorii, de frică ca aceştia să nu facă plângere penală. Nu este un comportament demn de un adevărat antreprenor, care se respectă pe sine şi partenerii de afaceri. Din informaţiile disponibile nu reiese că ar întreprinde acţiuni caritabile. În condiţiile în care este foarte preocupat să-şi asigure bunăstarea finaciară sau cum să iasă din scandalurile şi anchetele în care este implicat, sfera civică nu are cum să existe în acest context, nici măcar ca mijloc de ajustare a imaginii create.

Bibliografie: –          http://www.adevarul.ro/financiar/Alin-Simota-baron-Valea-Jiului_0_37797223.html# –          http://www.mediafax.ro/alegeri-2008/finantatorul-echipei-jiul-alin-simota-candidatul-pnl-la-primaria-petrosani-2509387 –          http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara/hunedoara-adevarul_de_seara-alin_simota-miliardar-anchetat-parchet_0_232176839.html

Gheorghe Popescu

a. Vârstă: 44 de ani Reşedinţa: Palma de Mallorca, Spania- Bucureşti. Starea civilă: căsătorit şi are doi copii Studii: Domenii de activitate: imobiliare, retail, design interior, hotelier. Forme de petrecere a timpului liber(hobby-uri): pescuitul Participări în asociaţii profesionale şi alte organizaţii non profit: Fundaţia Gică Popescu Avere: 20-25 milioane de euro Gheorghe Popescu, cunoscut în special ca Gică Popescu este un fost fotbalist român, în prezent impresar, şi preşedinte de onoare la FC Chindia Târgovişte . Alături de echipa naţională de fotbal a României a participat la trei turnee finale ale Campionatelor mondiale şi la două ale Campionatelor europene de fotbal. În decursul carierei a jucat pentru echipe ca: FC Universitatea Craiova, Steaua Bucureşti, PSV Eindhoven, Tottenham Hotspur, FC Barcelona, U.S. Lecce, Galatasaray S.K. şi SV Hannover 96. La palmaresul său se adaugă şi faptul că a fost căpitanul celebrei echipe FC Barcelona, cu care a câştigat Cupa Cupelor.  Imediat după retragerea din fotbal, a intrat în sectorul businessului fondând şcoală de fotbal (Şcoala de fotbal Gică Popescu) la Craiova.

b.  Gică Popescu este un personaj care atrage atenţia prin seriozitatea de care a dat dovadă pe parcursul carierei fotbalistice. După cum declara în cadrul interviu pentru revista Forbes, Popescu imediat după retragere a investit banii în imobiliare atât în România cât şi în Spania fiind preocupat de viitorul familiei sale: „Eu nu le numesc businessuri, ci mai degrabă investiţii inspirate“.  În contextul unei crize economice, unde piaţa este în principal blocată, Popescu a deschis construirea unui bazar de tipul IDM sau Sir în zona Rahova. Acest complex va îngloba 425 de standuri cu haine, încălţăminte, dar şi cu produse alimentare, şi este realizat în parteneriat cu alţi doi oameni de afaceri.  Pe lângă acest proiect, popescu mai are în plan alte două proiecte la fel de provocatoare: : un hotel de patru stele şi o clădire de birouri, ambele în centrul Bucureştiului. „Hotelul va avea 140 de camere, deja suntem în discuţii cu un brand important din domeniu pentru afiliere“, spune Popescu despre proiectul în valoare de cel puţin 13 milioane de euro. „După cum vedeţi, eu nu m-am speriat de criză“. Fostul fotbalist este de asemenea foarte conştient că ideea hotelului nu este deloc nouă, iar majoritatea afacerilor lui au fost posibile prin împrumuturi de la bănci, iar în contextul de faţă atragerea de fonduri este o problemă foarte serioasă. La 22 de ani, şi-a investit o mare parte din banii strânşi într-un hotel din satul natal, Calafat, după cum declara: „Eram doar un copil pe vremea aia. Noi, oltenii, suntem legaţi de zona unde am copilărit, practic a fost o investiţie sentimentală. Am avut eu o viziune cu hotelurile, doar că la momentul respectiv nu am ales prea bine locul“. Fiind concentrat doar pe fotbal, a fost nevoit să lase conducerea hotelului în mâinile unui manager. Popescu argumentează alegerea prin faptul că: „Trăiam numai pentru fotbal şi mi se pare un lucru normal pentru un jucător profesionist. Dacă nu eşti dedicat 100%, încetul cu încetul dispari de pe prima scenă“.   Fostul fotbalist recunoaşte că investiţia în piaţa imobiliară din Spania nu a fost foarte inspirată, neavând cunoştinţe foarte multe cu privire la acest domeniu. La scurt timp după ce a făcut achiziţii imobiliare, la scurt timp a început să le vândă: „În câteva luni am vândut toate proprietăţile din Spania, cu excepţia terenului pe care mi-am construit casa, în Mallorca. Observasem că preţurile erau extrem de mari şi nu credeam că mai pot urca“.  Gică Popescu declara că în sfera afacerilor a mizat pe inspiraţie, şi nu pe analize financiare. În prezent, alături de soţia sa Luminiţa o fabrica de mobilă. Aceste afaceri intenţionează să le lase pe viitor copiilor săi, Maria şi Nicolas, care vor trebui să aprecieze întâi valoarea banilor. Popescu explică principiile după care îşi educă copii: „Îi învăţăm de-acum că trebuie să muncească pentru fiecare ban, să nu aibă impresia pe viitor că standardul de viaţă pe care îl au acum este unul normal, care vine de la sine“.

c. Nici milionarul Gică Popescu nu a fost ocolit de scandaluri, fiind cercetat de DNA pentru mai multe infracţiuni – înşelăciune, evaziune fiscală şi spălare de bani, precum şi prejudicierea a patru cluburi cu suma de zece milioane de euro.   În sfera socială Popescu a înfiinţat „Fundaţia Gică Popescu”, în scopul de a sprijinii micii forbalişti de excepţie, dar cu posibiltăţi materiale limitate, asigurându-le sprijin financiar pentru ca fondatorii lor să-şi poată pună în aplicare toate proiectele. Exceptând cercetarea celor de la DNA, Gică Popescu a reuşit să intre cu succes în sfera afacerilor, după ce şi-a încheiat cariera în fotbal. Ghidat de fler, a reuşit să înveţe din propriile greşeli şi să continue să prospere în domeniile în care activează, fiind întotdeauna deschis la nou, cum este şi cazul afacerilor cu energie eoliană.

Bibliografie: –http://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/gica-popescu-imi-place-business-ul-dar-nu-vreau-sa-ajung-niciodata-ca-tiriac-sau-patriciu-37131/http://www.forbes.ro/Gica-popescu_0_346.htmlhttp://ro.wikipedia.org/wiki/Gheorghe_Popescuhttp://www.standard.money.ro/articol_106936_12/gica_popescu_intra_in_afacerile_pe_eolian.htmlhttp://www.popescufotbal.ro/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: