Sociology of Richness

Research Center

Povestea lui Nicolae Palfi

Posted by cercetator on July 14, 2011


de Florentina Vârtejanu

Avere: 62-65 milioane de euro
Vârstă: 53 de ani
Reşedinţă: Harghita
Domeniu: producţie de apă minerală, bere, cafea

 

Nicolae Palfi este al doilea mare acţionar al Romaqua şi actualul vicepreşedinte al grupului. A intrat în afaceri alături de Octavian Creţu încă de pe vremea preluării Comchim, companie care se ocupa cu distribuţia de produse chimice şi materii prime pentru laboratoare. Cu timpul aceştia au început să se gândească la producţie şi iniţial au luat în calcul medicamentele, însă planurile nu s-au concretizat. Mai târziu le-a venit ideea cu apa minerală.  S-au mişcat repede. La doi ani de la privatizarea Comchim au ajuns să preia fabrică de îmbuteliere a apei minerale Borsec din judeţul Harghita. Numele a fost schimbat ulterior în Romaqua Holdings. În timp, au făcut din Borsec cel mai mare producător pe piaţă internă, cu o cotă de peste 20 de procente. Urmând exemplul altor companii, cei doi au decis să-şi extindă portofoliul de produse. Au urmat băuturile răcoritoare, iar apoi berea. Se pare că au fost idei bune, din moment ce la bere au ajuns la o cotă de circa 5% după primul an, iar la sucuri la 20% pe segmentul pe care firma este prezentă, după trei ani de la lansare. Ultima noutate în portofoliu este băutura energizantă Giusto Elektrik. Cei doi acţionari ai Romaqua mizează pe preţul mai mic în comparaţie cu oferta concurenţei, pentru că băutura se îmbuteliază pe linia de doze Albacher. Cea mai mare investiţie realizată de grup a fost făcută la Sebeş şi a vizat fonduri de circa 40 milioane de euro, din care 30 milioane de euro au provenit dintr-un credit obţinut de la Banca Comercială Romană. Tot în acelaşi an, au mai fost inaugurate unităţi de producţie la Borsec, judeţul Harghita (apa minerală) şi Buşteni (băuturi răcoritoare). Pe lângă producţia de apa şi de bere, Romaqua este specializată şi în fabricarea cafelei, deţinând brandul Metropolitan.  În 2009, compania Romaqua Group a înregistrat o cifra de afaceri de 125,8 de milioane de euro, în creştere cu circa 30% faţă de anul anterior. Palfi deţine alături de Octavian Creţu circa 90% din acţiunile companiei Romaqua Group Borsec, cel mai mare producător intern de apă minerală.

Pe timpul crizei, Nicolae Palfi declară că a fost pus pentru prima oară în situaţia de “a nu mai înţelege nimic”.  Însă Romaqua a trecut cu bine de criza economică. Oricum, milionarul este de părere că “Generaţiei noastre i-a fost dat să treacă prin toate. Am trecut prin comunism, am trecut şi prin cutremure. Acum am dat de criză. Criza ne-a adus foarte multă experienţă şi ne-a adus cu picioarele pe pământ ”. Unele publicaţii îl descriu ca fiind un om “modest şi de bun simţ”.  Probabil că fiind un om care a fost nevoit sa treaca prin toate lucruile pe care le enumeră, a reuşit să obţină experienţă pe seama lor şi consideră că sunt lucruri de menţionat, care au cotribuit la creşterea personală.

Internetul nu oferă suficienţe informaţii despre omul de afaceri Nicolae Palfi,astfel încât să putem deduce mai multe lucrui despre personalitatea sa, ori factorii care l-au ajutat în creşterea propriei averi. Publicaţiile media nu conţin date despre familia sa ori despre implicarea acestuia în campanii de întrajutorare.

 

Site-uri:

http://www.forbes.ro/Nicolae-palfi_0_251.html

http://www.ziarulprahova.ro/stiri/realitatea-zilei/34112/dreptul-la-opinie

http://www.cronicavip.ro/cronicavip/article.php?article_id=67537

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: