Sociology of Richness

Research Center

Povestea lui Enrico Perini

Posted by cercetator on July 12, 2011


de Radu Vălean

 

Dimensiunea 1:

Enrico Perini, 42 de ani, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri de pe piaţa locală, şi-a început businessul în România, după ce şi-a dat demisia de la o firmă din Italia cu 12 angajaţi. A început prin vânzarea de calorifere şi pantofi, care erau comercializaţi cu o dubă alături de un prieten, chiar şi pe litoral.

Locul de muncă pe care îl avea la o oţelărie din Italia nu-l mai mulţumea pe Perini, care a intrat în afaceri în 1987, când a înfiinţat o firmă specializată în întreţineri şi reparaţii industriale cu 20 de angajaţi.

Businessul Romstal a început abia în 1994 după ce a strâns 30.000 de euro şi a accesat un credit de la furnizorii cu care lucra în Italia. În plus, când mai avea nevoie de bani îi trimitea partenerul său din Italia. “Am vrut să încep o afacere de la zero prin care să dau viaţa visului meu din tinereţe – să-mi fac o firmă care să aibă o cifră de afaceri de 250.000 de euro. Am identificat o mare oportunitate de business în România şi am valorificat acest lucru. Mi-am dat seama că romanilor le lipseau multe lucruri, dar nu pentru că nu şi le doreau, ci pentru că nu le puteau găsi la acea vreme”, spune Perini, italianul care nu a păstrat legătura cu comunitatea italiană din România şi a fost asimilat imediat de romani. De altfel, toţi managerii importanţi ai grupului Romstal sunt romani şi nu italieni aşa cum se întâmplă la alte afaceri începute de alţi investitori din “Cizma”.

 

Dimensiunea 2

La 25 de ani a vrut să meargă într-o vacanţă la schi şi la acea vreme România era cea mai ieftină opţiune şi a ales Poiana Braşov. Pe atunci, în 1992, România era plină de oportunităţi, pentru că oamenii îşi doreau să aibă foarte multe lucruri care nu se găseau până atunci.

Chiar dacă a terminat doar opt clase, oportunităţile care se întrezăreau pe piaţa locală l-au determinat pe omul de afaceri să se întoarcă în România după vacanţă de schi şi să înceapă o afacere pe piaţa locală. Într-un an a învăţat limba romana şi ulterior s-a mutat aici şi a obţinut ulterior şi cetăţenie. În următorii ani a apărut şi primul milion de euro făcut pe piaţa românească pe care l-a obţinut “cu mult efort, cu o echipă bine închegată şi cu o strategie de afaceri care a dat roade”, fără a oferi alte detalii.

Perini îşi promovează businessul ca fiind unul cu capital românesc, piaţa locală fiind cea care generează cele mai mari venituri. Omul de afaceri deţine 51% din acţiunile Romstal, alte 40% fiind controlate de firma Framan SRL cu sediul în Italia, iar restul de 9% fiind deţinute de Ovidiu Henter, directorul executiv al grupului Romstal.

Ţinta lui Perini, anunţată în urmă cu doi ani, era ca în anul 2012 businessul să ajungă la un miliard de euro, însă planurile au fost date peste cap de criză financiară. Grupul are în prezent noua firme, cea mai importantă fiind Romstal Imex, producător şi furnizor pe segmentul echipamentelor termo-hidro-sanitare, plăcilor ceramice, corpurilor de iluminat şi echipamentelor electrice, şi este prezentă în şapte târî prin 200 de magazine şi francize.

Dimensiunea 3

Deşi are un imperiu financiar impresionant Enrico Perini nu este deloc un om ce poate fi perceput ca fiind arogant, niciodată nu pare să ia în proporţie de 100% creditul pentru succesul afaceri sale, recunoaşte mereu că meritul succesului este atât al său cât şi al prietenilor italieni cât şi a unor oameni de valoare pe care i-a cunoscut în România şi i-a atras de partea sa. Combinaţia dintre cele trei divizii principale de activitate – auto, producţia de ţevi şi distribuţia de echipamente termo-hidro-sanitare – a fost, că mai toate alegerile din businessul lui Perini, pur întâmplătoare, aşa cum spunea într-un interviu acordat revistei Business Magazin în urmă cu doi ani. Norocul pare să reprezinte un aspect important din schema de afaceri a lui Perini. Din punct de vedere personal acesta îşi doreşte mai mult timp liber însă este pe deplin conştient că munca sa este direcţionată spre realizarea visului său din copilărie, şi anume de a avea o companie de succes.

Enrico Perini nu se face remarcat din punct de vedere filantropic, nu pare să resimtă nevoia acelui “giving back to society”. Pare însă extreme de fidel oamenilor care l-au ajutat să se ridice în afaceri, un fapt ce atestă acest lucru este acela că managerii de la Romstal sunt neschimbaţi de 10 ani, cu siguranţă aceştia au avut oferte bune de muncă din partea altor firme însă Perini a făcut tot posibilul să îi păstreze, asigurându-le condiţii optime şi beneficii salariale pe măsură.

http://www.zf.ro/companii/20-de-ani-de-capitalism-azi-enrico-perini-am-inceput-businessul-romstal-dupa-ce-patronul-meu-mi-a-refuzat-o-marire-de-salariu-4696019/

http://www.zf.ro/companii/enrico-perini-romstal-firmele-romanesti-nu-inteleg-ca-strainii-acapareaza-primele-locuri-din-cauza-transparentei-3078806/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: